هیلاری

پس از اعلام تصمیم پلیس فدرال آمریکا مبنی بر جرم نبودن استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی برای انجام امور رسمی و دولتی، قیمت طلا در بازارهای جهانی با افت شدیدی روبرو شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پلیس فدرال آمریکا اعلام کرده است که هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق این کشور و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، در استفاده از ایمیل شخصی برای انجام کارهای اداری و رسمی مرتکب جرم نشده است.

بر اساس این گزارش اعلام تصمیم نهایی اف بی آی موجب شده تا شانس پیروزی کلینتون در انتخابات فردا سه شنبه به طور چشمگیری افزایش یابد. این مساله موجب افت شدید قیمت طلا در مبادلات امروز دوشنبه شده است.

قیمت هر اونس طلا در نخستین لحظات مبادلات امروز با ۱.۳ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۸۸ دلار رسید ولی سپس با اندکی افزایش روبرو شد و به ۱۲۹۲ دلار رسیده است.

پس از انتشار تصمیم اف بی آی، ارزش دلار آمریکا برای نخستین بار در ۷ روز گذشته با افزایش روبرو شده است. هفته گذشته قیمت طلا تحت تاثیر نگرانی های مربوط به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا با رشد ۲.۳ درصدی روبرو شده بود.

موسسه مالی سیتی گروپ پیش بینی کرده بود که در صورت پیروزی ترامپ قیمت جهانی طلا به بیش از ۱۴۰۰ دلار خواهد رسید.

قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار خواهد داشت. گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر نیز عامل مهم و تعیین کننده ای برای نوسانات قیمت طلا است.

بانک ملی استرالیا نیز اعلام کرد: به نظر می رسد بازارهای بین المللی متقاعد شده است که کلینتون پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود. این مساله موجب تقویت ارزش دلار شده و فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز با افزایش روبرو شده است.

تازه ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نیز نشان می دهد که نرخ بیکاری این کشور طی ماه اکتبر با کاهش روبرو شده و به ۴.۹ درصد رسیده است.

دنیس لاکهارت رئیس فدرال رزرو آتلانتا نیز تاکید کرده است که تحولات اقتصادی آمریکا به گونه ای پیش رفته است که نرخ بهره طی ماه آینده افزایش خواهد یافت.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

منبع: بلومبرگ

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها