firon_42.jpg

صعود قوی قیمت سنگ آهن به بالای ۵۰ دلار در تن نتوانست پیش بینی شرکت بی اچ پی بیلیتون نسبت به آینده بازار را تغییر دهد و این شرکت همچنان بر این باور است که عرضه فراوان و کاهش رشد اقتصادی چین قیمت ها را پایین خواهد برد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بی اچ پی در تازه ترين پيش بينی خود هشدار داده است که احتمالا قیمت های پایین تر و نوسانات بیشتر در بازار کالا (از جمله سنگ آهن) تداوم خواهد داشت. این ماده اولیه تولید فولاد از آغاز امسال 18 درصد جهش داشته و روز چهار شنبه به 51.60 دلار در هر تن خشک رسید. این در حالی است که در سه ماه پایانی 2015 قیمت سنگ آهن کف شش ساله خود در نزدیکی 38 دلار را لمس کرد.

از سویی شرکت بی اچ پی بیلیتون که بزرگترین شرکت معدنی جهان است، ضمن اعلام کاهش سود تقسیمی (اولین بار در 15 سال گذشته) اعلام کرد که قیمت ها احتمالا پایین بماند. با توجه به تقاضای ضعیف و عرضه فراوان سنگ آهن، این شرکت آینده بازار را مثبت نمی بیند. در عین حال پیش بینی می شود که تقاضای فولاد چین ضعیف باشد و امید به بهبود بازار ساختمان و تقاضای بخش زیرساخت های این کشور نیز در نیمه اول سال چندان قوی نیست. این شرکت استرالیایی همچنین اعلام کرد که همچنان قصد دارد بر حجم تولید خود بیافزاید.

منبع: فایننشال رویو                

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها