فلزات اساسی

بررسی قیمت فلزات اساسی در ششمین ماه از سال ۲۰۲۱ نشان‌دهنده رشد بالایی است. بانک جهانی که هر ماهه گزارشی در مورد وضعیت قیمت کالاهای اساسی ارائه می‌دهد؛ در تازه‌ترین گزارش خود که در دهه اول جولای سال ۲۰۲۱ منتشر شده، به تغییرات قیمت فلزات اساسی مانند مس، آلومینیوم، سنگ‌آهن و روی پرداخته است.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»؛ طبق این گزارش، متوسط قیمت هر تن مس در ماه ژوئن سال جاری برابر با ۹ هزار و ۶۳۲  دلار بوده که نسبت به ماه قبل از آن با کاهش ارزش همراه بود، زیرا طی ماه می هر تن مس در بازار با قیمت ۱۰ هزار و۱۶۲  دلار فروخته شد.

از سوی دیگر، در ماه ژوئن سال جاری هر تن سنگ‌آهن در بازار جهانی به قیمت ۲۱۴.۴ دلار مبادله شد که ۷ دلار نسبت به متوسط قیمت ماه قبل از آن افزایش داشت. در ماه می هر تن سنگ‌آهن قیمتی برابر با ۲۰۷.۷ دلار داشت.

برمبنای این گزارش، قیمت هر تن آلومینیوم نیز در ماه ژوئن سال جاری در بازار به مرز ۲ هزار و ۴۴۷ دلار رسید که تنها ۱۳ دلار بیشتر از ماه می بود. متوسط قیمت هر تن آلومینیوم در فصل دوم  سال ۲۰۲۱ برابر با ۲ هزار و ۴۰۰ دلار بود درحالی‌که هر تن مس در این بازه زمانی با قیمت ۹ هزار و ۷۰۶ دلار مبادله شد و هر تن سنگ‌آهن قیمتی برابر با ۲۰۰.۷ دلار داشت.

رشد ۶۰ تا ۱۱۳ درصدی قیمت فلزات اساسی

برپایه اطلاعات ارائه‌شده از سوی بانک جهانی، مقایسه قیمت این فلزات مهم در فصل دوم امسال با فصل دوم سال قبل نشان‌دهنده افزایش قیمت در این بازه یک‌ساله است. در فصل دوم سال ۲۰۲۰ که دنیا شدیدترین بحران سلامتی قرن حاضر را تجربه می‌کرد، هر تن آلومینیوم در بازار جهانی قیمتی برابر با هزار و ۴۹۸ دلار داشت و هر تن مس با قیمت ۵ هزار و ۳۵۱ دلار مبادله می‌شد. در این بازه زمانی قیمت هر تن سنگ‌آهن نیز در بازار جهانی به ۹۳.۹ دلار رسیده بود.

مقایسه قیمت این فلزات پرمصرف در بازه یک‌ساله مورد بررسی نشان می‌دهد قیمت هر تن آلومینیوم در فصل دوم امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بالغ‌بر ۶۰ درصد رشد کرده است درحالی‌که نرخ رشد قیمت مس در این بازه برابر با ۸۱ درصد و نرخ رشد قیمت سنگ‌آهن بالغ‌بر ۱۱۳ درصد بوده است.

رشد ۱۰۰۰ دلاری قیمت روی

در ششمین ماه سال جاری قیمت هر تن روی در بازار برابر با ۲ هزار و ۹۵۲ دلار بود که نسبت به ماه می با کاهش ۱۴ دلاری همراه بود. متوسط قیمت هر تن روی در فصل اول امسال به ۲ هزار و ۹۱۶ دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با افزایش هزار دلاری همراه بوده است. در فصل دوم سال قبل ارزش هر تن روی در بازار جهانی برابر با هزار و ۹۶۸ دلار بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها