گاز طبیعی

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد میزان ذخایر زیرزمینی گاز آمریکا در پایان ماه مارس سال جاری میلادی برابر با ۱۳۸۷ میلیارد فوت‌مکعب بوده که این رقم ۱۷ درصد کمتر از متوسط پنج‌ساله بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ برای این زمان از سال است.

به گزارش « کالاخبر » به نقل از خبرگزاری تسنیم، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تقاضای بالا برای گرمایش و افزایش صادرات گاز طبیعی آمریکا باعث شده ذخایر گاز این کشور در پایان زمستان به پایین‌ترین رقم طی سه‌ساله گذشته برسد.

به‌خاطر برداشت بیشتر از ذخایر گازی، آمریکا در پایان ماه مارس حداقل میزان ذخایر زیرزمینی گاز طبیعی را در ۴۸ ایالت پائینی نسبت به ۲۰۱۹ داشت.  

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش هفتگی خود از ذخایر گاز این کشور اعلام کرد میزان ذخایر زیرزمینی گاز آمریکا در ۴۸ ایالت پائینی در پایان ماه مارس سال جاری میلادی برابر با ۱۳۸۷ میلیارد فوت‌مکعب بوده است، یعنی ۱۷ درصد کمتر از متوسط پنج‌ساله بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ برای این زمان از سال.

سرمای زمستان در ابتدای سال ۲۰۲۲ و افزایش قابل‌توجه صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا باعث برداشت بیشتر از ذخایر گازی این کشور شده‌، علی‌رغم این واقعیت که تولید داخلی گاز طبیعی آمریکا هم افزایش یافته است.صادرات گاز طبیعی آمریکا رکورد زده چون این کشور تلاش می‌کند به متحدان اروپایی خود برای دوری از گاز روسیه کمک کند.

اتحادیه اروپا و آمریکا به‌دنبال حمله روسیه به اوکراین، در پایان ماه مارس قراردادی برای صادرات بیشتر گاز طبیعی مایع به این قاره امضا کردند تا گاز آمریکا جایگزین گاز روسیه شود. طبق مفاد این قرارداد، آمریکا حداقل ۱۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی مایع بیشتری در سال جاری میلادی نسبت‌به قراردادهای قبلی به اتحادیه اروپا صادر می‌کند.

در اوایل همین ماه تولیدکنندگان گاز آمریکا با نمایندگانی از چندین کشور عضو اتحادیه اروپا جهت افزایش خرید گاز از آمریکا دیدار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها