بریتیش پترولیوم

مدیرعامل شرکت بریتیش‌پترولیوم اعلام کرد تغییر به سمت انرژی های پاک نمی تواند سوخت های فسیلی را کاملا از بازار انرژی دنیا حذف کند و نفت و گاز تا چندین دهه آینده همچنان نقش مهمی در سبد انرژی دنیا خواهند داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل شرکت نفت بریتیش پترولیوم گفت این شرکت به تعهدات خود در قبال تغییرات محیط‌زیستی پایبند است ولی تاکید دارد که هیدروکربن‌هایی مانند نفت و گاز تا سال‌ها نقش مهمی در ترکیب انرژی دنیا خواهند داشت.

برنارد لونی، مدیر عامل شرکت بریتیش‌پترولیوم گفت: «شاید چندان خوشایند نباشد که بگویم نفت و گاز تا چندین دهه آینده همچنان در سیستم انرژی دنیا وجود خواهند داشت ولی این یک واقعیت است».

وی در کنفرانس نفت و گاز ادیپک در ابوظبی گفت: «جایگزین کردن گاز طبیعی به‌جای زغال‌سنگ تولید کربن را کاهش داده و اقدام مؤثری است و بعد با گذشت زمان کربن را از گاز طبیعی هم خارج می‌کنیم».

وی با اشاره به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی در مورد تولید صفر کربن که در ماه مه منتشر شده بود گفت طبق این گزارش، عرضه نفت دنیا در ۲۰۵۹ حدود ۲۰ میلیون بشکه در روز خواهد بود، بنابراین هیدروکربن‌ها هنوز هم در بازار انرژی دنیا نقش خواهند داشت.

لونی این اظهارات را پس‌از اجلاس جهانی مبارزه با تغییرات اقلیمی موسوم به COP۲۶ بیان داشت. در این اجلاس حدود ۲۰۰ کشور توافق کردند استفاده از زغال‌سنگ را کاهش دهند نه این‌که متوقف کنند. چین و هند بیشترین تاکید را بر گرفته شدن این تصمیم داشتند.

بریتیش‌پترولیوم اعلام کرد تغییرات بسیاری برای تمرکز بر انرژی‌های تجدیدپذیر داشته‌است.

عبدالعزیز بن‌سلمان، وزیر نفت عربستان هم در کنفرانس ادیپک تاکید کرد تلاش‌های جهانی برای مقابله با تغییرات جوی نباید هیچ منبع انرژی را کاملاً حذف کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها