بورس کالا

روز گذشته با ثبت معامله بیش از  ۵۰۶ هزار تن انواع محصول در بازار فیزیکی بورس کالای ایران، رکورد تاریخی ارزش معاملات روزانه با ثبت رقم ۹.۸۸ هزار میلیارد تومان از ابتدای تاسیس بورس کالا تا کنون شکسته شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ همان گونه که اشاره شد دیروز (دوشنبه ۱۱ بهمن ماه) با ثبت معامله ۵۰۶ هزار و ۸۲۵ تن انواع محصول در تالارهای مختلف بورس کالا، ارزش معاملات روزانه بازار فیزیکی به بیش از ۹۸ هزار و ۸۰۶ میلیارد ریال رسید که رکورد تازه ای به شمار می رود. این در حالی است که رکورد قبلی ارزش روزانه بازار فیزیکی به ۳ آذر ماه سال جاری با  ۹۰ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال اختصاص داشت. 

روز گذشته بیشترین حجم و ارزش معاملات ثبت شده متعلق به تالار محصولات صنعتی و معدنی بود. در این تالار ۳۹۵ هزار و ۵۰۰ تن انواع کالا که عمدتا ورق فولادی بود مورد معامله قرار گرفت و در نتیجه ارزشی معادل ۸۲ هزار و ۱۹۴ میلیارد ریال را به ثبت رساند. 

همچنین ۲۷ هزار و ۲۸۱ محصول در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی و ۷ هزار و ۸۱۰ تن محصول در تالار صادراتی مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ارزشی بالغ بر ۱۵ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال و ۸ هزار و ۸۶۸ میلیارد ریال را رقم زد.

در روز مورد بررسی، بازار فرعی بورس کالا میزبان معامله هزار و ۵۷۹ تن انواع محصول شامل به ارزش ۵۷۶ میلیارد ریال بود و در تالار سیمان ۲۰ هزار و ۶۵۵ تن محصول به ارزش ۸۹ میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها