بورس کالا

در معاملات هفته گذشته بازار فیزیکی بورس کالای ایران ۳ میلیون و ۸۳ هزار و ۵۳۷ تن انواع محصول به ارزش ۳۵ هزار میلیارد تومان دادوستد شد که نسبت به هفته ماقبل به ترتیب رشد ۳۶ و ۷۵ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد. به لحاظ حجم سیمان و سنگ‌آهن سنگین‌وزن‌های تالار صنعتی و معدنی و قیر، وکیوم باتوم و مواد پلیمری نیز سنگین‌وزن‌های تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی بودند.

به گزارش کالاخبر ، تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله ۲ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۲۵۸ تن انواع کالا به ارزش ۲۳.۲ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۷۱۳ تن سیمان، ۵۰۵ هزار تن سنگ آهن، ۴۹۰ هزار و ۴۴۳ تن فولاد، ۱۲۵ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۲۲ هزار تن آلومینیوم، ۹ هزار و ۳۷۵ تن مس، ۲۰۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۲۷ تن کنسانتره فلزات گران بها معامله شد.

از طرفی در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۶۱۲ هزار و ۹۹۷ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱۱.۷ هزار میلیارد تومان به فروش رسید.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۲۲۳ هزار و ۹۷ تن قیر، ۲۸۹ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۰۳ هزار و ۲۱۷ تن مواد پلیمری، ۳۶ هزار و ۶۷۹ تن مواد شیمیایی، ۳۰ هزار و ۱۵ تن گوگرد، ۲۸ هزار تن لوب کات، ۴ هزار و ۴۳۳ تن روغن و ۴۸۰ تن گازها و خوراک ها معامله شد.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۲۵ هزار و ۲۵۲ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱۸۱ میلیارد تومان بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها