IMG_0280.JPG

پس از رونق معاملات برخی محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران از ابتدای سال جاری، از چند هفته پیش نوبت به شکر رسید تا فعالان بازار این محصول نیز در فضایی شفاف و رقابتی به معامله بپردازند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مدیرعامل کارگزاری سی‌ولکس کالا با بیان مطلب فوق گفت: هر سال در ماه مبارک رمضان حجم دادوستد شکر در تالار کشاورزی بورس کالا افزایش می یابد. نکته جالب‌توجه جذابیت خرید این محصول در بورس کالاست که رونق معاملات را به دنبال داشته است. براساس آمار، حجم معاملات شکر سفید در بورس کالا از ابتدای سال تاکنون به حدود ۹۵ هزار تن رسیده است در حالیکه طی کل سال ۹۴ در مجموع ۱۴۲ هزار و ۲۶۰ تن شکر در بورس کالا معامله شد.

محمودرضا الهی فرد به‌عنوان یکی از کارگزاران عرضه‌کننده و خریدار شکر در بورس کالا گفت: برنامه‌ها و پیگیری‌های بورس کالا باعث شده است تا شاهد رونق معاملات محصولات کشاورزی در این بازار شفاف باشیم.

الهی‌فرد گفت: شکر از سال گذشته تا کنون تنها ۱۰۰ تومان رشد قیمت داشته است البته این افزایش نرخ در ماه مبارک رمضان نبوده به طوریکه هر ساله در این ماه تقاضا برای شکر افزایش می یابد اما وزارت جهاد‌کشاورزی برای جلو‌گیری از نوسان قیمتی، نرخ این محصول را ۲۳۰۰تومان در هر کیلو‌گرم اعلام کرده که در بورس حداکثر با رقابت بین ۵۰ تا ۱۰۰ تومان در هر کیلو به فروش می رسد؛ این در شرایطی است که قیمت شکر در بازار آزاد بین ۲۳۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان قیمت دارد.

وی در پایان اظهار داشت: اعلام قیمت شکر و معاملات این محصول در بازار رقابتی بورس کالا سبب شده تا شاهد رشد نرخ این محصول در بازار نباشیم به طوریکه عرضه و تقاضای مستمر و منظم شکر در تالار محصولات کشاورزی موجب نظم در بازار آزاد این محصول نیز شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها