image.png

مدیریت پذیرش بورس کالای ایران جزییات بیش‌تری از پذیرش خودروهای جدید در بورس کالا منتشر کرد. روز یکشنبه هفته جاری در جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا، خودرو هایما از گروه ایران خودرو، خودرو سواری لاماری ایما از مجتمع صنعتی آرین پارس موتور، خودرو سواری دایون Y5 از شرکت صنایع خودروسازی ایلیا، وانت کاپرا از گروه بهمن موتور، کامیونت ۶ تن فاو تایگر (FAW Tiger V) و کشنده تک محور FAW CA 4180 از گروه سیباموتور، کامیونت فورس و کامیون کشنده امپاور هم از گروه بهمن دیزل، ۸ محصول خودرویی جدید از ۶ گروه خودروسازی بودند که در بورس کالای ایران پذیرش شد.

به گزارش اختصاصی کالاخبر ، در یکصد و چهل و سومین جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا در روز یکشنبه هفته جاری ۲۳ مرداد ماه ۸ خودروی جدید از ۶ گروه خودروسازی پذیرش شدند و با احتساب پذیرش های قبلی شمار خودروها و خودروسازانی که محصول خود را در بورس پذیرش کردند به ترتیب به عدد ۱۵ و ۸ رسید. چهارشنبه این هفته نخستین عرضه های رسمی خودرو پس از مصوبه شورای عالی بورس آغاز می شود.

آنچه باید درباره اهمیت عرضه خودرو در بورس کالا بدانید:

روز یکشنبه در جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا، خودرو هایما از گروه ایران خودرو، خودرو سواری لاماری ایما از مجتمع صنعتی آرین پارس موتور، خودرو سواری دایون Y5 از شرکت صنایع خودروسازی ایلیا، وانت کاپرا از گروه بهمن موتور، کامیونت ۶ تن فاو تایگر (FAW Tiger V) و کشنده تک محور FAW CA 4180 از گروه سیباموتور، کامیونت فورس و کامیون کشنده امپاور هم از گروه بهمن دیزل، ۸ محصول خودرویی جدید از ۶ گروه خودروسازی بودند که در بورس کالای ایران پذیرش شد.

پیش تر بورس کالای ایران در اطلاعیه های جداگانه از پذیرش سه محصول شرکت کرمان موتور (خودروهای سواری J۴-JAC ، JAC-S۵ و وانت KMC-T۸ )، سه محصول شرکت بهمن موتور (وانت کارا تک کابین و دو کابین، فیدلیتی و دیگنیتی)، یک محصول گروه خودرویی سایپا (شاهین) خبر داده بود. در اردیبهشت امسال، خودرو کارا متعلق به بهمن موتور برای نخستین بار در بورس کالا عرضه شد که در مجموع ۵۸ دستگاه خودرو کارا دو کابین و ۴۵ دستگاه کارا تک کابین در تالار خودرو بورس کالا معامله شد.

البته موضوع عرضه خودرو در بورس کالا برای دو محصول دنا و سراتو به سال های قبل‌تر ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ هم بر میگردد که با وجود آمادگی بورس کالا برای پذیرش و عرضه اما به دلایلی از سوی خودروسازان مسکوت ماند.

خبر آخر : تشکر فعالان بازار سرمایه از رئیس جمهور بابت عرضه خودرو در بورس کالا

فردا ۲۶ مرداد نخستین عرضه رسمی خودرو با عرضه دو محصول خودرویی فیدلیتی و دیگنیتی از گروه بهمن موتور پس از مصوبه شورای عالی بورس آغاز می شود.

بر این اساس ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی و فیدلیتی در تالار خودرو بورس کالای ایران عرضه و به فروش می رسد.

۱۷۵ دستگاه از این خودروها از نوع فیدلیتی ۷ نفره و ۱۷۵ دستگاه نیز فیدلیتی ۵ نفره بوده و ۲۵۰ دستگاه دیگنیتی است که عرضه خواهند شد. 

براساس اطلاعیه عرضه، فیدلیتی ۷ نفره با قیمت های ۷۷۲ میلیون تومان و فیدلیتی ۵ نفره به بهای  ۷۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می شوند و دیگنیتی با قیمت پایه ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان روی تابلو معاملات می رود.

براساس مشخصات کالای قابل عرضه هر کد ملی مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک دستگاه خودرو است. صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود.

همچنین خریداران جهت تحویل خودرو باید یکی از نمایندگی های مجاز بهمن موتور را مطابق لیست انتخاب کند.

علاوه بر این خریداران ملزم به واریز ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش هستند. همچنین برای فیدلیتی هزینه  ۱۷۳.۹۱۹.۰۲۷ ریال شامل (مالیات و عوارض شماره گذاری به مبلغ ۱۳۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال، هزینه هوشمندسازی کارت خودرو به مبلغ ۴۳۵،۰۰۰ریال، هزینه خدمات پست به مبلغ ۵۰۰،۰۰۰ ریال، هزینه تولید پلاک و شماره گذاری به مبلغ ۲،۸۰۰،۰۰۰ ریال، هزینه بیمه شخص ثالث به مبلغ ۳۷.۱۸۴.۰۲۷ ریال) و برای دیگنیتی هزینه  ۳۵۳.۵۰۰.۰۰۰ ریال، هزینه هوشمندسازی کارت خودرو به مبلغ ۴۳۵،۰۰۰ریال، هزینه خدمات پست به مبلغ ۵۰۰،۰۰۰ ریال، هزینه تولید پلاک و شماره گذاری به مبلغ ۲،۸۰۰،۰۰۰ ریال، هزینه بیمه شخص ثالث به مبلغ ۳۷.۱۸۴.۰۲۷ ریال) باید توسط خریداران به نام شرکت بهمن موتور واریز شود.

با هم این مطالب را مرور کنیم:

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها