بورس کالا

در هفته منتهی به ۱۶ تیر ۲ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۸۳۷ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۹.۳ هزار میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران دادوستد شد که از نظر حجم با رشد ۲۱ درصدی و از نظر ارزش با افزایش ۵۱ درصدی همراه بود. سیمان، سنگ آهن و فولاد سنگین وزن های تالار صنعتی و معدنی و قیر، وکیوم باتوم و مواد پلیمری سنگین وزن های تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی بودند.

به گزارش کالاخبر ، در هفته گذشته تالار محصول‌های صنعتی و معدنی بورس کالا شاهد معامله یک میلیون و ۸۸۷ هزار و ۱۰۶ تن انواع محصول به ارزش ۱۸ هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان بود.

در این تالار یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۵۰۸ تن سیمان، ۲۶۵ هزار تن سنگ آهن، ۲۶۴ هزار و ۷۸۸ تن فولاد، ۱۶۴ هزار و ۶۰۰ تن آهن اسفنجی، ۱۸ هزار و ۸۴۹ تن مس، ۱۰ هزار و ۸۲۰ تن آلومینیوم، یک هزار و ۱۵۰ تن روی، ۵۵۰ تن چدن و ۲۰۰ تن کنسانتره مولیبدن معامله شد.

در هفته معاملاتی منتهی به ۱۶ تیر، در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۵۳۸ هزار و ۶۹۳ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۹ هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان به فروش رسید.

در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۱۵۵ هزار و ۶۶۰ تن قیر، ۱۴۳ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۱۸ هزار و ۹۲۵ تن مواد پلیمری، ۴۹ هزار و ۷۳۴ تن مواد شیمیایی، ۴۵ هزار تن لوب کات، ۱۲ هزار و ۲۹۰ تن گوگرد، ۸ هزار و ۳۴ تن فرآورده های نفتی، ۶ هزار و ۸۲۴ تن روغن، ۲۴۰ تن گازها و خوراک ها و ۱۰۰ تن عایق رطوبتی معامله شد.

تالار کشاورزی هم میزبان معامله ۴۰۰ کیلوگرم زعفران به ارزش ۱۵ میلیارد تومان بود.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۴۲ هزار و ۳۸ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۳۷ میلیارد تومان بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها