بورس کالا

در هفته منتهی به ۱۳ مرداد امسال، ۲ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۳۸۶ تن انواع محصول و کالا به ارزش بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران دادوستد شد. سیمان، سنگ آهن، فولاد و آهن اسفنجی سنگین وزن های تالار صنعتی و معدنی و وکیوم باتوم، قیر و مواد پلیمری سنگین وزن های تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی بودند.

به گزارش کالاخبر ، تالار محصول‌های صنعتی و معدنی شاهد معامله یک میلیون و ۹۱۸ هزار و ۳۹ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۱۳ هزار و ۹۳ میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار یک میلیون و ۱۵ هزار و ۱۱۴ تن سیمان، ۵۳۵ هزار تن سنگ آهن، ۱۸۹ هزار و ۸۸۵ تن فولاد، ۱۶۰ هزار و ۷۰۰ تن آهن اسفنجی، ۱۰ هزار و ۶۵۹ تن مس، ۶ هزار و ۶۴۰ تن آلومینیوم، ۲ هزار تن چدن، یک هزار و ۳۶۰ تن روی و ۲۵۰ تن کنسانتره مولیبدن معامله شد.

همچنین در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۴۷۳ هزار و ۱۵۲ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۸ هزار و ۶۲۳ میلیارد تومان در هفته معاملاتی منتهی به ۱۳ مرداد به فروش رسید.

در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۱۷۱ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۲۱ هزار و ۸۷۵ تن قیر، ۹۹ هزار و ۲۲۹ تن مواد پلیمری، ۳۹ هزار و ۷۱۰ تن گوگرد، ۲۴ هزار تن لوب کات، ۱۱ هزار و ۸۸۰ تن مواد شیمیایی، ۴ هزار و ۶۶۵ تن روغن، ۶۵۰ تن فرآورده های نفتی، ۲۵۰ تن گازها و خوراک ها و ۲۰۰ تن عایق رطوبتی معامله شد.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۱۲ هزار و ۱۹۴ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۳۶۳ میلیارد تومان بود. این بازار برای نخستین بار میزبان معامله ۲ تن شمش منیزیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها