بورس کالا

در هفته منتهی به ۶ مرداد امسال، ۳ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۱۶۴ تن انواع کالا و محصول و ۱۷ دستگاه خودرو به ارزش ۲۹.۴ هزار میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران دادوستد شد که از نظر حجم با افزایش ۵.۳ درصدی همراه بود. سیمان، سنگ آهن، فولاد و آهن اسفنجی سنگین وزن های تالار صنعتی و معدنی و وکیوم باتوم، مواد پلیمری و قیر سنگین وزن های تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی بودند.

به گزارش کالاخبر ، تالار محصول‌های صنعتی و معدنی شاهد معامله ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۹۰۷ تن انواع کالا و محصول و ۱۷ دستگاه خودرو به ارزش بیش از ۲۰ هزار و ۴۵۷ میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۷۴۵ تن سیمان، یک میلیون و ۵۰ هزار تن سنگ آهن، ۳۶۴ هزار و ۲۴۲ تن فولاد، ۲۸۸ هزار تن آهن اسفنجی، ۱۱ هزار و ۱۲۰ تن مس، ۵ هزار و ۶۶۰ تن آلومینیوم، یک هزار و ۲۹۵ تن روی و ۲۵۰ تن کنسانتره مولیبدن معامله شد.

همچنین در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۴۴۲ هزار و ۶۷۹ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۸ هزار و ۵۶۶ میلیارد تومان در هفته معاملاتی منتهی به ۶ مرداد به فروش رسید.

در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۱۴۸ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۰۴ هزار و ۵۰۸ تن مواد پلیمری، ۸۸ هزار و ۶۸۹ تن قیر، ۵۰ هزار تن لوب کات، ۴۰ هزار و ۷۴۰ تن مواد شیمیایی، ۵ هزار و ۲۲۲ تن روغن، ۳ هزار و ۶۷۵ تن گوگرد، ۲ هزار و ۶۶۸ تن فرآورده های نفتی، ۴۷۰ تن گازها و خوراک ها و ۲۰۰ تن عایق رطوبتی معامله شد.

در تالار کشاورزی نیز ۴۰۰ کیلوگرم زعفران به ارزش ۱۶.۸ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۴۸ هزار و ۵۷۸ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها